Mijn eenmalige gift vervangt de Acceptgiro

Sinds 1 juni 2023 is de acceptgiro verdwenen. Dit betekent dat banken geen acceptgiro’s meer verwerken. We hebben als goede doelen samengewerkt aan een alternatief: Mijn eenmalige gift. 

Brochure aanvragen
  • Dit veld is verplicht
  • Dit veld is verplicht
  • Dit veld is verplicht
Telefoonnummer
Adresvelden
  • Dit veld is verplicht
  • Dit veld is verplicht
  • Dit veld is verplicht
  • Dit veld is verplicht
  • Dit veld is verplicht

Je kunt Mijn eenmalige gift op twee manieren gebruiken: 

Optie 1: was je gewend de acceptgiro op te sturen naar je bank?

Dan vul je vanaf 1 april Mijn eenmalige gift in. Het verschil is wel dat je deze kosteloos in de bijgeleverde retourenvelop naar Amref opstuurt en niet meer naar de bank.    

mijn eenmalige gift invullen

Optie 2: betaal je liever digitaal?

Neem de betaalinformatie op Mijn eenmalige gift eenvoudig over en maak je donatie over via internetbankieren. Of, nog simpeler: scan de QR-code met je bank-app of camera van je mobiele telefoon. 

mijn eenmalige gift digitaal betalen

Optie 3: machtig ons via de website

Je kunt ook een eenmalige of doorlopende machtiging afsluiten via onze website: eenmalige of doorlopende machtiging afsluiten.

In het kort

Klik op de video om te bekijken wat er voor jou als donateur verandert.

Om deze video te bekijken moet je de marketing cookies accepteren.

Vragen?

Neem gerust contact met ons op via info@amref.nl of 071-5769476. 

Q&A

Wat is Mijn eenmalige gift? 

Mijn eenmalige gift is hét alternatief voor de acceptgiro. Het is een veilig en betrouwbaar betaalmiddel om een eenmalige donatie te doen aan een goed doel. 

 

Is deze betaalmethode wel veilig? 

Betalen met Mijn eenmalige gift is net zo veilig als de acceptgiro. Amref heeft met andere goede doelen samengewerkt om een goed en betrouwbaar alternatief te vinden voor de acceptgiro. Een betaling via Mijn eenmalige gift is een eenmalige machtiging. 

Mijn eenmalige gift wordt verwerkt door Unisys Payments Solutions. Dat is dezelfde partij die de acceptgiro’s voor de banken verwerkte. 

 

Waar stuur ik Mijn eenmalige gift naartoe? 

Mijn eenmalige gift stuur je voortaan op naar Amref in de bijgevoegde antwoordenvelop. 

 

Ik ben de bijgevoegde antwoordenvelop kwijt, wat nu? 

Kan gebeuren! Neem dan contact met ons op via info@amref.nl of 071-5769476, dan sturen we je een nieuwe retourenvelop.  

 

Ik heb een Mijn eenmalige gift gekregen, maar ik kan alleen maar digitaal of met een QR-code overmaken. Hoe kan dat? 

We hebben met alle goede doelen een alternatief ontwikkeld dat beter aansluit bij de verschillende doelgroepen. Heb je eerder via internetbankieren of de QR-code gedoneerd? Dan ontvang je de digitale betaalkaart waarmee je digitaal kunt doneren. Wil je liever handmatig overmaken? Neem dan contact met ons op via info@amref.nl of 071-5769476, dan zorgen we ervoor dat je een ander formulier krijgt waarmee je voortaan je gift handmatig kunt overmaken. 

 

Ik heb een Mijn eenmalige gift gekregen, maar ik kan deze alleen maar handmatig invullen en opsturen. Kan ik niet digitaal overmaken?  

We hebben met alle goede doelen een alternatief ontwikkeld die beter aansluit bij de verschillende doelgroepen. Heb je tot nu toe handmatig via de Acceptgiro gedoneerd en nog niet eerder digitaal? Dan kun je dat blijven doen met Mijn eenmalige gift. Liever via internetbankieren of de QR-code doneren? Neem dan contact met ons op via info@amref.nl of 071-5769476. 

 

Ik heb Mijn eenmalige gift opgestuurd, maar het bedrag is nog niet afgeschreven. Wat nu? 

De verwerking van Mijn eenmalige gift kan enkele weken duren, afhankelijk van de duur van de postzending en de verwerking. Als je twijfelt, dan kun je uiteraard contact met ons opnemen via info@amref.nl of 071-5769476.  

 

Als ik het formulier invul, onderteken en opstuur naar jullie, is het dan officieel een eenmalige machtiging? En kan ik dus bijvoorbeeld binnen 8 weken terugboeken? 

Ja, dat klopt. Het is een eenmalige machtiging. Deze kun je binnen 8 weken terugboeken via je bank. 

 

Als ik het formulier gebruik om een overboeking te doen via internetbankieren of de QR-code scan, is het dan in beide gevallen een 'gewone' (en dus niet terug te boeken) overboeking? 

Dat klopt. Je maakt zelf een online betaling over. Dan zijn de regels die daarbij horen van toepassing. Deze is dus niet meer terug te boeken.

delen
ik spreek me uit voor meer zorgverleners
Doneer nu